להמציא את העתיד בהוראת העברית - למידה מבוססת פרויקטים

אולם חצב

סימני דרך – הוראה מבוססת פרוייקטים

כיצד תפקיד המורים במאה ה-21 השתנה? כיצד להתאים את ההוראה ליכולות האישיות של הלומדים? כיצד ניתן לזמן לתלמידים חוויות חדשות של חיפוש מידע ואינטראקציות לימודיות ולאפשר להם למידה יצירתית, שיתופית וקהילתית תוך כדי רכישת השפה העברית? למידה מבוססת פרוייקטים נותנת מענה לשאלות הללו ומציעה זווית חדשה לחוויית הלמידה.

בהרצאה יוצגו העקרונות והמטרות של למידה מבוססת פרוייקטים, כיצד התלמידים רוכשים באמצעות הלמידה מיומנויות להן יידרשו במאה ה-21 וכיצד ניתן לשלב למידה זו בשיעורי העברית, החל מהעלאת שאלות מניעות פרוייקט וארגון הפרוייקט סביב יחידת הלימוד ועד יישום הפרוייקט, הצגתו ומתן הערכה לתלמידים.  

*מוגבל ל 60 משתתפים

מרצה: אילנה שפירא

אשת חינוך, מייסדת עבריקל ורכזת קנדה בארגון המורים לעברית של צפון אמריקה

    

לאילנה נסיון של למעלה מ-20 שנה בחינוך היהודי בצפון אמריקה, בהן נשאה בתפקידי הוראה, ניהול והדרכת מורים בלימוד עברית כשפה שנייה, לצד פיתוח יחידות לימוד עברית.                                          

בנוסף, היא המייסדת של עבריקל – אתר מקוון חדשני והראשון מסוגו המציע למורים המלמדים עברית כשפה שניה מאגר חומרים אותנטיים, יחידות הבנויות על פי גישת המיומנויות והדרכה לשימוש בפדגוגיה דיגיטלית.                                                                                                                                      

אילנה, בעלת תואר שני בבלשנות יישומית מאוניברסיטת ג'ורג'יה (אטלנטה) ותואר ראשון בספרות עברית ולימודי המזרח התיכון מאוניברסיטת תל אביב, לומדת כעת בתכנית הדוקטורט של מכללת מידלברי (ורמונט). בשנת 1998 זכתה בפרס ע"ש הופמן למצויינות בחינוך יהודי.