הלומד, המלמד והמניע- קידום למידה משמעותית בהוראת עברית כשפה שנייה

אולם אלון

"אין אדם לומד תורה אלא ממקום שלבו חפץ  " -  אמרו חז"ל.

כיצד נביא לומדים למקום אליו הם חפצים? מה מֵניע אותם? מהי למידה משמעותית, ואיך נפתח בפניהם עולם אינסופי ומרתק של ידע וחוויה?

שאלות אלה ואחרות אינן מפסיקות להעסיק אנשי חינוך. בהרצאה זו אעסוק בהיבטים אלה, אדון בגישות שונות של לומדים המבוססות על רכיבי מוטיבציה, אתמקד בעקרונות הוראה מקדמת למידה משמעותית וכיצד ניתן לממש עקרונות אלה ביחידות הלימוד.

*מוגבל ל 60 משתתפים

מרצה: כרמית בורשטיין

מורה בכירה ומנחת מורים לעברית בלוס אנג'לס

מורה בכירה ומנחת מורים לעברית בבית ספר ע"ש אליס ונחום ליינר בלוס אנג'לס קליפורניה.

כרמית עוסקת בהוראה למעלה מ-18 שנה. היא בעלת תואר ראשון בספרות ובלימודי מקרא מטעם סמינר הקיבוצים בתל-אביב (ישראל) ובעלת תואר שני באמנות ההוראה, מטעם האוניברסיטה היהודית האמריקאית בלוס אנג'לס (קליפורניה). כרמית סיימה בהצטיינות תכנית של 3 שנים ללימודי תעודה המתמחה בהוראת שפה שנייה מטעם המכללה לעברית בבוסטון מסצ'וסטס, ובמסגרת עבודתה עם תכנית הלימודים נט"ע ("בשביל העברית") שימשה כיועצת חינוכית להוראת שפה שנייה ב-15 בתי ספר בעיר קליפורניה ומחוצה לה.

כיום כרמית מלמדת ומנחה מורים לעברית בחטיבת הביניים ליינר, משמשת כיועצת להוראת שפה שנייה בבתי ספר יהודיים פרטיים ומרצה בהיברו יוניון קולג' בתכנית להכשרת מורים "דלת לעברית". כרמית מאמינה שהוראת עברית לנוער בתפוצות היא דרך לחיזוק הזהות היהודית, המעלה למודעות את ה"אני" הערכי שלהם ואת מקומם ותפקידם בעולם, ומעצימה את תחושת השייכות לתרבות ולמדינת ישראל.