שימוש בטכניקות של חשיבה ויזואלית להוראת עברית

אולם לילך

בעולם המודרני בו אנו חיים, דומה כי אין מקום לחשיבה עמוקה, ולעתים דומה כי לא מתרחשת חשיבה בכלל. הקצב הדינמי בו אנו חיים מביא את התלמידים להשתמש באמצעים טכנולוגיים כמענה מהיר לכל שאלה, התלות באמצעים הטכנולוגיים מוביל לדחיקת יכולות החשיבה וההכרה ביכולות אישיות לפתור בעיות.

בסדנה זאת נכיר מספר טכניקות לעורר חשיבה ויזואלית בקרב תלמידים ומורים כאחד, נלמד כיצד  לנווט תהליכי למידה לשם קידום התלמידים ולשיפור ההוראה והלמידה.

מרצה: ורד גדות

ראש מחלקת השפות בביה"ס Emery Weiner ביוסטון

ורד גדות נולדה בפתח תקווה, בת לניצולי שואה. ורד למדה באוניברסיטת בן-גוריון (באר-שבע) חינוך והיסטוריה של עם ישראל, לצד תעודת הוראה. בזמן שהותה בבאר-שבע היא החלה את דרכה כמורה להיסטוריה, אזרחות ומחשבת עם ישראל, הגישה לבגרות בהיסטוריה ואזרחות והשתתפה ב"פרוייקט 21" - פרוייקט ייחודי להערכה חלופית שהושק ב-21 בתי ספר בישראל,  במסגרתו יצרה כלי להערכה חלופית בהוראת ההיסטוריה, אותו הציגה בכנס מורים ואשר הוסב למקצועות נוספים. 
ורד שימשה כרכזת שכבה בתיכון ובמקביל החלה תואר שני עם כתיבת תזה לדוקטורט באוניברסיטת בן- גוריון. כאשר סיימה ארבע שנות ריכוז עברה עם משפחתה  ליוסטון (טקסס), נרשמה ללימודי תואר שני ב- Siegal College וסיימה תואר שני בחינוך, והשלימה תואר שני נוסף בכתיבת תוכניות לימודים באוניברסיטת HBU (יוסטון). 
ורד, האוחזת ברשיון הוראה מטעם מדינת טקסס, פועלת ביוסטון בתפקידים חינוכיים רבים: הייתה סגנית מנהלת, שימשה כרכזת תוכניות לימודים פורמליות ובלתי פורמליות  וכיועצת לפרוייקט ברבסק. כיום, ורד מכהנת כמורה לעברית וראש מחלקת השפות בבית הספר Emery  Weiner  ביוסטון, מלמדת עברית במסגרות פורמליות ובלתי פורמליות, מעבירה סדנאות למורים ומדריכה מורים, משמשת כמדריכה ויועצת של הפדרציה היהודית ביוסטון ומשתתפת בהכשרת בני נוער להיות שגרירים לישראל.