אתגרים והתמודדויות בהוראת עברית

אולם חצב

פתרונות אפשריים ודוגמאות יישומיות מבתי ספר בארה"ב.

 

אלפי הגירויים הנמצאים בהישג ידם של בני הדור הצעיר, מהווים תחרות קשה לכל תוכן חינוכי. אחד האתגרים המרכזיים, בפניהם עומדים כמעט כל מי שעוסק בעולם החינוך, הוא -  כיצד יוצרים עניין וסקרנות ללמוד בקרב דור זה.  אתגר זה נכון בכל נושא לימוד, אך קשה כפליים כאשר מנסים לסקרן ולעניין ילדים בתחומי דעת של  הוראת עברית ותרבות ישראלית מחוץ לגבולות ישראל.  במסגרת ההרצאה, נדון באתגרים הקיימים ופתרונות אפשריים, אותם מיישמים בהצלחה בתי ספר בארצות הברית. בנוסף, נדון ביתרונות אפשריים לשילוב טכנולוגיה בהוראת עברית, כיצד והיכן מתחילים. 

 

*מוגבל ל 60 משתתפים

מרצה: ענת גודמן

סמנכ"לית חינוך בעמותת Jewish Interactive

אשת חינוך מזה 25 שנים, בעלת תואר שני בשילוב טכנולוגיות בחינוך מאוניברסיטת חיפה. ב-15 השנים האחרונות עוסקת בהכשרה והדרכת מורים בישראל ארה״ב ואירופה, מרצה בכנסים, מעבירה סדנאות יישומיות וסמינרים לאנשי חינוך ואלפי תלמידים ברחבי העולם. 
ענת עבדה במשרד החינוך כמדריכה ארצית במסגרת התכנית הלאומית להתאמת מערכת החינוך בישראל למאה ה 21. כמו כן, היא פיתחה והובילה השתלמויות להכשרת מורים "הוראה בעידן האינטרנט" בבית ברל. בשנת 2007 קיבלה ענת את פרס 'מורת השנה' מטעם משרד החינוך הישראלי. 
ענת שהתה באנגליה בשליחות מטעם הסוכנות היהודית עם משפחתה במשך 5 שנים (עד 2017) שם ניהלה בית ספר בעל מודל ייחודי להוראת עברית- ״שתילים״. בארבע השנים האחרונות היא מנהלת תחום טכנולוגיות בחינוך בסטארט-אפ חינוכי גלובלי Jewish Interactive (מלכ״ר) שחזונו לחזק, להעצים ולהנגיש חינוך ותרבות ישראלית והוראת עברית, להופכם רלוונטיים ולפגוש את הדור הצעיר במקום ובכלים הטכנולוגים המוכרים לו.